- Компанія Jaguar Land Rover надрукувала на 3D-принтері лапу собаки, яка використовується у тестах на зносостійкість.
- Лабрадор на ім’я Йогі був основним учасником унікального проекту.
- Тест «РобоЙогі» гарантує, що шар фарби витримає шкоду від кігтів собаки.
- Підтверджено тестами: новий Defender залишається зносостійким більше 10 років активного використання.
Щоб допомогти інженерам оцінити зносостійкість майбутніх авто, компанія Jaguar Land Rover надрукувала унікальну лапу собаки на 3D-принтері. Розроблена за власними алгоритмами компанії, роботизована лапа тепер тестує нові Defender. Прототипом створення стала лапа дев’ятирічного лабрадора Йогі, мешканця місцевого Національного центру розведення собак-поводирів.
Лапу «РобоЙогі» використовують у тестуванні зносостійкості заднього бамперу до кігтів, якими собаки дряпають його до та після вигулу. Результати підтвердили, що задній бампер залишається зносостійким більше 10 років. Це доводить, що Jaguar і Land Rover проектують свої авто так, аби вони якнайкраще пасували стилю життя своїх власників.
Команда розробників розрахувала дані тиску, тестуючи, як лабрадор Йогі застрибує і вистрибує з авто. Після команда завантажила реальні дані до лапи «РобоЙогі»: як собака середнього розміру вистрибує та застрибує в авто, який тиск на задній бампер чинять кігті та подушечки лап.
Лапа Йогі стала прототипом надрукованої на 3D-принтері лапи з пружиною всередині. Деталь повністю повторила контури звірячої лапи та здійснювала відповідний тиск вздовж всього бампера. Лапи з пружинами виявилися економічно ефективним рішенням, бо їх деталі легко замінити.
Компанія Jaguar Land Rover використовує роботизовану лапу для стандартних 5 000 тестів на зносостійкість. Під час тесту лапа випадково дряпає панель бамперу десять разів, а після затримки робить подряпину збоку. Надалі процес йде по колу аж до завершення тесту.
Новий Defender виявився ідеальним об’єктом для тестування, адже під дверима багажника, які відкриваються збоку, одразу встановлений задній бампер – на нього завжди наступають собаки. Водночас на решті моделей Land Rover двері багажного відділення відкидаються вертикально та під ними є більш заокруглений задній борт.
Новий метод розроблений експертами відділу технології матеріалів Jaguar Land Rover у співпраці з командами адитивного виробництва і робототехніки.
Старший інженер відділу технології матеріалів Jaguar Land Rover Джулі Нісоллс пояснює: «Наші випробування експлуатаційних характеристик охоплюють безліч сценаріїв, за якими ми тестуємо наші косметичні деталі. Створення всесвітньо відомих автомобілів означає застосування якісного мислення на кожному етапі виробництва для задоволення потреб наших клієнтів відповідно до їхнього способу життя».
Комфорт домашніх улюбленців є пріоритетом для Land Rover, тому бренд пропонує безліч варіантів модифікації моделі Discovery для домашніх тварин. Серед варіантів: багажна перегородка повної висоти, гумовий килимок для багажного відділення і контейнер для перевезення вантажів.
Спеціаліст із догляду за собаками Національного центру розведення собак-поводирів Сюзанн Богган зазначила: «Незалежно від того, чи є ви володарем собаки або, як у нашому випадку, вони відіграють важливішу роль у вашому житті, ми визнаємо важливість співпраці з такими відповідальними виробниками, як Jaguar Land Rover. Серед іншого це означає і гарантію придатності транспортних засобів до безпечного перевезення тварин. Ми раді, що Йогі зміг надати лапу допомоги інженерам і сподіваємося, що це допоможе більшій кількості дизайнерів спростити майбутні моделі для перевезення собак».
Центр адитивного виробництва виробляє більше 80 000 деталей на рік. Вони застосовуються у різних сферах: створення функціональних прототипів, дизайн макетів, виготовлення допоміжних засобів і пристосувань для збирання, а також деяких автомобільних додатків зазвичай у малотоннажних автомобілях. Jaguar Land Rover тепер може виконувати 3D-друк деталей для серійних автомобілів, і Jaguar XE SV Project 8 став першим авто, де їх використали.