- Передові дослідження Jaguar Land Rover спрямовані на використання структурної електроніки в салоні автомобілів.
- Технологія LESA (Lightweight Electronics in Simplified Architecture) дозволить встановлювати вигнуті екрани на панель приладів та змінювати кольори оздоблення салону.
- Відзначена нагородами технологія LESA базується на технології друкованої електроніки, що використовується в гнучких носіях і OLED телевізорах.
- Експериментальна система дозволяє знизити вагу на 60%. Традиційні блоки управління більше не використовуються окремо, вони друкуються безпосередньо на деталь.
Інноваційні дослідження Jaguar Land Rover в області структурної електроніки дозволять замінити панелі приладів вигнутими екранами. Такоже водії матимуть можливість обирати колір інтер'єру завдяки елементам, що можуть змінювати колір.
Вперше в світі компанія Jaguar Land Rover проводить дослідження в галузі LESA. Технологія, яка раніше використовувалася в гнучких носіях і вигнутих OLED телевізорах, тепер використовується для інтер'єрів автомобілів. Вона здатна радикально змінити салон у майбутньому і надати клієнтам більше можливостей для персоналізації відповідно до їх уподобань.
Завдяки технології LESA компанія Jaguar Land Rover зможе виготовляти дисплеї, які будуть відображати інформацію тільки тоді, коли це необхідно. Це допоможе дизайнерам створити автомобілі майбутнього, які не матимуть кнопок. Дизайнерські рішення можуть включати системи внутрішнього освітлення, елементи управління, панелі приладів без кнопок, що можуть обертатися, і сучасні кермові колеса з підігрівом, виконані з тканини або шкіри.
Інноваційна система друкованої електроніки також дозволить знизити вагу бортової електроніки автомобіля на 60%, оскільки проводка, сенсори і обчислювальна техніка містяться у всіх неметалічних матеріалах, що усуває необхідність у додатковому просторі.
Обладнання, що використовує відзначену нагородами технологію LESA, виготовлятиметься за допомогою більш швидкого, простого і автоматизованого процесу. Воно буде більш гнучким у використанні і допоможе наносити цифрові дисплеї на такі поверхні, як дерево, без необхідності використання окремого екрану. Це також зробить можливим інтеграцію сонячних батарей без збільшення ваги автомобіля. Енергія сонця може бути використана для підзарядки батареї авто.
Ця технологія використовує комп'ютерні анімовані креслення (CAD) для віртуального «згортання» деталі в двовимірну структуру. Електронна схема, що зазвичай підключається до традиційного блоку управління, друкується на плоскій поверхні, а компоненти наносяться на поверхню до того, як CAD будуть розгорнуті в початкове 3D-зображення. Потім деталь виготовляється з електронікою, що надрукована в її структурі.
Компанія Jaguar Land Rover успішно випробувала технологію LESA на прототипі верхньої панелі управління, досягнувши 60% зниження ваги і зменшення розміру деталей з 50 мм до 3,5 мм. Дослідження було відзначено Премією Інституту Інженерних і Технологічних Інновацій (IET), журі якої оцінило його як «майбутнє автомобільної електроніки».
Переваги легкої ваги – це крок на шляху до реалізації «нульової» мети Jaguar Land Rover. Компанія прагне зробити суспільство більш безпечним і здоровим, а навколишнє середовище чистішим завдяки безперервному впровадженню інновацій. За умови більш низької ваги майбутні моделі Jaguar і Land Rover виграють від збільшення запасу ходу від батареї або підвищення паливної ефективності, що сприятиме досягненню мети – нульового рівня викидів у майбутньому.
Технічний директор із електротехнічних досліджень Jaguar Land Rover Ашутош Томар заявив: «Медична, аерокосмічна, споживча і військова промисловості вже використовують переваги структурної електроніки. І наші дослідження є провідними в автомобільній галузі, адже ми вперше інтегрували її в салон автомобіля».
«Ми віримо, що LESA є майбутнім автомобільної електроніки. Ця технологія дозволить нам розробляти і створювати інноваційні, багатофункціональні і персоналізовані салони автомобілів для наших клієнтів, а також знизити вагу і вартість виробництва, що допоможе нам досягти нашої "нульової" цілі».